.

.

პერსონალური მუზეუმი

რატომ დავარქვი ამ განყოფილებას პერსონალური მუზეუმი?

მე მომიწია ისეთ სფეროში მოღვაწეობა, სადაც მიმდინარე და კარგი, ხვალ შეიძლება მოძველებული იყოს. ერთი ტექნოლოგის მეორე ტექნოლოგით ჩანაცვლება ხდება ძალიან სწრაფად. ერთ მშვენიერ დღეს შეიძლება ყველაფერი „მუზეუმში“ აღმოჩნდეს. მეცნიერების და ინჟინერიის ეს სფეროებია ინფორმატიკა და კომპიუტერული ინჟინერია.

ასეთი სწრაფი სახეცვლილება კარგია თუ ცუდი?

 უფრო კარგია, რამდენადაც სიახლისკენ მტოლველი ადამიანისათვის სიამოვნების მომგვრელია. ასევე ცუდიცაა, რამდენადაც კარგი შემოქმედებითი შედეგი მიგიღია და ახლა დავიწყებას უნდა მიეცეს.

 ქვემოთ მოტანილი იქნება ყველა შედეგი: სამეცნიერო–კვლევითი, საინჟინრო, სასწავლო  თუ მეთოდური..., რაც ჩემს მეგობრებთან, თანამოაზრეებთან თუ თანამშრომლებთან ერთად მიმიღია მრავალი წლის განმავლობაში.

 ერთი კი უნდა ვთქვა, რომ ეს წლები დატვირთული იყო ემოციებით, დაძაბულობით, გონებრივი თუ ფიზიკური გადატვირთულობით, მაგრამ მაინც შემოქმედებითი სიხარულით.

 შემოქმედებითი დადებითი ემოციების გარეშე წინ ვერ წახვალ, არ გექნება მომავლის მოტივაცია.

შეიძლება ბევრი წაიკითხო, თუ როგორ უნდა მიაღწიო შედეგს ინფორმატიკაში, კომპიუტერულ ინჟინერიაში. ჩემი გადასახედიდან ეს შესაძლებელია მხოლოდ გუნდური მუშაობით. აქ უკვე დიდ როლს თამაშობს პიროვნული თვისებები. თუ გინდა გუნდში პროექტი წარმატებით განავითარო, უნდა გაიღო მეტი და მიიღო ნაკლები. ეს ეხება გუნდის ყველა წევრს.

 რისთვის ან ვისთვისაა ეს მუზეუმი? ყველასთვის, უპირატესად კი ახალგაზრდებისათვის:

  •  ვისაც უნდა, რომ შეხება ქონდეს ტექნიკურ თუ ტექნოლოგიურ შემოქმედებასთან
  •  ვისაც სჯერა, რომ მაღალ ტექნოლოგიებთან შეხება საქართველოშიც შეიძლება;
  • ვინც ისწრაფვის ინოვაციების შექმნისაკენ;
  • ვისაც აქვს სურვილი გაიგოს, თუ სად გადის მისი კვლევითი თუ საინჟინრო შესაძლებლობების ზღვარი;
  •  ვისაც აქვს სურვილი დროს გაუსწროს.

 „მუზეუმი ექსპონატებით“ შეივსება იმის მიხედვით, როცა ისინი გამზადდებიან გამოსაქვეყნებლად.

 რა შეუძლია IT ტექნოლოგიებს

დღეს, ალბათ, არავინ კამათობს, რომ IT ტექნოლოგიებმა შეცვალა სამყარო. ეს რომ ასეა, მარტივ მაგალითებს მოვიტან კითხვების სახით:

  • როგორი იქნებოდა სამყარო კომპიუტერის და ინტერნეტის გარეშე?
  • როგორი იქნებოდა სამყარო სოციალური ქსელების გარეშე?
  • როგორ ტრასფორმირდება სამყარო ხელოვნური ინტელექტის გავლენით?

როცა ვქმნიდით ქვემოთ აღწერილ ტექნოლოგიებს, მისი ავტორები ამ საკითხებზე არ ვფიქრობდით. მაგრამ შექმნილი სისტემების დანერგვის შედეგებით მივდივართ დასკვნამდე, რომ IT ტექნოლოგიებს დიდი გავლენა აქვს სოციუმზე. ამ საკითხში მთავარია, თუ საითკენ მივმართავთ ამ შესაძლებლობებს.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2023 წ. 

     საგანმანათლებლო პროგრამის შექმნის პარადიგმები. ფრაგმენტი ქ–ნ მანანა ნიკოლაიშვილის საავტორო გადაცემიდან "განათლების რეფორმის კვლადაკვალ".

     https://drive.google.com/file/d/1kjQEfL94WnyBZl9hvGZYTsfaUbRg4NTv/view?usp=share_link

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2022 წ.

  •     ელექტროენერგიის მოხმარების მონიტორინგის IoT სისტემის დამუშავება
  •     პირველი სასწავლო წლის სტუდენტთა ექსკურსია IT ლაბორატორიაში  https://drive.google.com/file/d/1enUyTmgwRLQWgA-9Gn3rOBYHYVFfpZQw/view?usp=share_link

     –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2022–2023 წწ. 

      გიორგი ნიკოლაძის „პირდაპირი გამრავლების და გაყოფის ელექტრული არითმომეტრის“ რეკონსტრუქცია

   სრული მასალა იხილეთ:

https://drive.google.com/file/d/1j_B5SP6o-9j3aMebLvya03LWJrDdzzbR/view?usp=drive_link

https://drive.google.com/file/d/1eCk3141R0gy2G5kziWgq0yZ7EN4rcQ-S/view?usp=drive_link

    https://drive.google.com/file/d/1qgUS92fcjOqVs0uSwPGOOclgIfLZ8syq/view?usp=share_link

 https://drive.google.com/file/d/1wdlPw3ijIh_SpE2XxQdPEMMXcJN5H_6X/view?usp=share_link

    https://drive.google.com/file/d/1RcElEaaqhtgTO8-mw85rAZcKkw5PFAvi/view?usp=share_link

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2021–... წწ. 

დისტანციური ლაბორატორიული სისტემის შემუშავება და დანერგვა

სრული მასალა იხილეთ აქ:

https://drive.google.com/file/d/1kaYTUqtR1Z1-ikc4omcVb00PCnj0BZsp/view?usp=share_link

https://www.sakpatenti.gov.ge/media/fulltexts/models/2123.pdf

https://drive.google.com/file/d/1puzKK_yiJAmEIMzSgbljWUGfJeM0oi_t/view?usp=share_link

სტატია 118 გვ.  https://drive.google.com/file/d/1HbfYFTfOAwqulEnrV3nGlCxSytFA8fF4/view?usp=share_link

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

      2019 – 2020 წწ. 

     მოძრავი შემადგენლობის უსაფრთხოების ამაღლების ახალი მეთოდი ოპტიკურ–ბოჭკოვანი სარელსო წრედების ბაზაზე 

--  –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2019 წ. 

ბიომეტრიული საარჩევნო სისტემა საინჟინრო აკადემიისათვის

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2018–...წწ. 

საგანმანათლებლო პროგრამის კონსტრუირების და შეფასების მხარდამჭერი სისტემის შექმნა

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2018–2020 წწ. 

ბლოკჩეინზე დაფუძნებული საარჩევნო სისტემის კვლევა

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2014–2016 წწ.  

 ეფექტური ბიომეტრიული ტექნოლოგიების დამუშავება მსხვილმაშტაბიანი საარჩევნო სისტემის მაგალითზე

--–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

   2014–2016 წწ.  

     SCADA სისტემების სასწავლო–კვლევითი კომპლექსის შექმნა

    სრული მასალა იხილეთ:

    https://drive.google.com/file/d/18Lvna6jj80GIya9-R5apZ_PB-nTwiZvK/view?usp=share_link

     http://science-peace.ru/files/NOIARI_2017.pdf

-–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2013-2020 წწ. 

საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის მართვის ერთიანი ავტომატიზებული სისტემა  

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2013–2014 წწ.    

     სტუდენტთა აკადემიური მოსწრების მონიტორინგის ელექტრონული სისტემის სრულყოფა

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2013–2014 წწ.

     დაწესებულებაში სუბიექტის საქმიანობის მონიტორინგის სისტემის დამუშავება და კვლევა

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2013 წ. 

         მაღალი ძაბვის ქვესადგურის მონიტორინგისა და მართვის SCADA სისტემა (ქვესადგური „დიღომი-2“)

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2009-2020 წწ.

      პედაგოგთა რეგისტრირების ბიომეტრიული სისტემა

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2012 წ.

  •      სამუშაო დროის აღრიცხვის ბიომეტრიული სისტემა 
  •      მეცადინეობებზე მოსწავლეთა/სტუდენტთა დასწრების ბიომეტრიული აღრიცხვის სისტემა
  •   მოსწავლეთა/სტუდენტთა საგამოცდო პროცესზე დაშვების ბიომეტრიული სისტემა
  •     ბიომეტრიული საარჩევნო სისტემა
  •     გამოკითხვის ბიომეტრიული სისტემა
  •     სხდომების წარმართვის ბიომეტრიული სისტემა
  • ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2008–2012 წწ.

      საგანგებო სიტუაციებში მართვითი გადაწყვეტილებების მიღების მხარდამჭერი კომპიუტერული მეთოდების და მოდელების დამუშავება    

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

     2009–2010 წწ.

   ენერგეტიკის სექტორში საგანგებო სიტუაციების მართვის სამოქმედო გეგმის და შესაბამისი ნორმატიული ბაზის შემუშავება.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

   2010 წ

  •     საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის ენერგომომარაგების მონიტორინგის სისტემა 
  •     წყლის დონის მონიტორინგისა და ანალიზის კომპიუტერული სისტემა
  • ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    2009 წ.

  •     სტუდენტთა აკადემიური მოსწრების მონიტორინგის სისტემა
  •      მაღალი ძაბვის ქვესადგურის გამავალი ფიდერების მონიტორინგისა და კომპიუტერული მართვის სისტემა

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
   2008-2009 წწ. 

  •     მაღალი ძაბვის ქვესადგურის ელექტრული პარამეტრების გაზომვის, ვიზუალიზაციის და მართვის სისტემა (მთაწმინდის ქვესადგური) 
  •    მაღალი ძაბვის ქვესადგურის ელექტრული პარამეტრების გაზომვის, ვიზუალიზაციის და მართვის სისტემა (ღრმაღელის ქვესადგური)
  • –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

   2007-2008 წწ. 

   წყლის დონის მონიტორინგის კომპიუტერული სისტემა 


–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

   2007 წ.

    ჰიდროსადგურის ელექტრული პარამეტრების გაზომვისა და ასახვის სისტემა

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

   2006 წ.

  •    კაზმის მომზადების ტექნოლოგიური პროცესის მართვის SCADA სისტემა
  •      სადოქტორო დისერტაცია: ციფრული სისტემების სინთეზის პრინციპების დამუშავება მრავალფუნქციურობის ბაზაზე

     ავტორეფერატი: https://dspace.nplg.gov.ge/bitstream/1234/147363/3/Avtoreferati.pdf

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2005 წ.

ჰიდროაგრეგატების ტექნოლოგიური კონტროლის სისტემა 

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2005 წ. 

საწვავის რეალიზაციის მონიტორინგის სისტემა 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2004–2005 წწ.

ჰიდროაგრეგატის მონიტორინგისა და მართვის სისტემა 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2004–2005 წწ.

წყლის დონისა და მოცულობის მონიტორინგისა და ანალიზის სისტემა

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 

1998–2005 წწ. 

     ელექტროენერგიის გასაღებისა და აბონენტებთან ანგარიშსწორების ავტომატიზებული სისტემა (ეგაასი)

     სრული ტექსტი იხილეთ:

    https://drive.google.com/file/d/1WMJfYIcMY2Jrx_QWkxIPDkvWuFd_AmkZ/view?usp=share_link

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

     2000-2001 წწ.

    საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევის ექსპერტიზისათვის სატრანსპორტო საშუალების პარამეტრების განსაზღვრის სისტემა 


–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

   1996 წ.

საინფორმაციო ტაბლო „მორბენალი სტრიქონი“

სრული ტექსტი იხილეთ:

https://drive.google.com/file/d/1e6UGtAr6Cn-EuTmWzM1xkhzOGziF2nyi/view?usp=share_link

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––